Thursday, January 20, 2011

halv 7 hos oss

Jag och mina lägenhetskamrater har startat "Halv 7 hos oss" tillsammans med ett annat kollektiv här i Oslo. Det bygger på tv-programmet "Halv 8 hos mig" (no kidding) men utan vinstpengar och Helge Skoog.

I tisdags var det premiär och vi skulle bjuda på middag. Tyvärr glömde jag (som alltid) bilderna men tog lite i efterhand istället.
Fördrink: mousserat vin, Vinmonopolets billigaste som faktiskt var gott!!
Förrätt: Mozzarellabruschettas

Huvudrätt: Vegetarisk lasagne
Efterrätt: Hallonchokladtårta

Betyget blev 8, 8 och 6,5. 6,5 fick vi av killen som hade ett väldigt skevt betygssystem och inte ansåg att någon mat i hela världen var en 10-poängare. Själva är vi också nöjda även fast jag alltid tycker det kan bli bättre. Tips: salta ordentligt och ha alltid lite marginial vad det gäller kakor och dess ugnstid!

Åh just det, i värdinnepresent fick vi en stor påse med ved. Yay. Nästa onsdag är det deras tur. Fortsättning följer.

No comments:

Post a Comment